sobota, 24 czerwca 2017

Ciasto na maślance z truskawkami

Sezon na truskawki w moim ogródku rozpoczął się już tydzień temu. Ostatnio dzieliłem się z wami przepisem na kruchą tartę z truskawkami, a dzisiaj mam dla was jeszcze prostsze ciasto na maślance z truskawkami! Kto nie jadł w ogóle ciasta na maślance, to obowiązkowo musi je spróbować ;) Przepis na te ciasto poznałem dzięki mojej mamie i bardzo mi zasmakowało!

Składniki na ciasto na maślance z truskawkami:
Składniki na ciasto:

3 jajka
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
szklanka maślanki
2 i 1/2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sezonowe owoce (w tym przypadku truskawki)



Składniki na kruszonkę:
łyżka masła
3 łyżki mąki
3 łyżki cukru


Przygotowanie:
Do miski wbijamy jajka i ucieramy je z cukrem na jednolitą masę. Następnie dodajemy olej, maślankę oraz proszek do pieczenia. Dalej mieszamy. Po uzyskaniu jednolitej masy dodajemy przesianą przez sitko mąkę. Blachę do pieczenia wykładamy papierem i wylewamy na nią ciasto. Owoce dokładnie myjemy i obieramy. Dokładnie je odcedzamy. Dodajemy na ciasto (wedle uznania). Zabieramy się za kruszonkę.

W osobnej miseczce mieszamy masło, mąkę i cukier. Przygotowaną kruszonką posypujemy ciasto. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około godzinę ;) Smacznego!

3 komentarze:

  1. znam to ciasto bardzo dobrze :) pyszne jest także polecam innym wypróbować je !
    zapraszam do siebie po inspiracje http://zdrowoipysznienatalerzubykatarzynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, tak, to ciasto jest pyszne! Robię dokładnie takie samo i dodaję różne owoce, nie tylko truskawki (moje ulubione to ze śliwkami). :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne, uwielbiam Twoje przepisy! Są nieprzeciętne i dopracowane.

    OdpowiedzUsuń