piątek, 13 stycznia 2017

Ciasto rafaello bez pieczenia

Kolejne ciasto dla zapracowanych, ciasto bez pieczenia czyli rafaello! Ciasto to zna praktycznie każdy. Istnieje bardzo wiele wersji tego ciasta. Ja miałem okazję jeść je z masą budyniową, moje rafaello postanowiłem trochę zmodyfikować i wydaje mi się znacznie smaczniejsze ;) Mam nadzieję, że wam również się spodoba! Dodatkowo jest to ciasto bez pieczenia, więc bez obaw, wyjdzie każdemu na pewno pyszne!

Składniki na ciasto rafaello bez pieczenia:

250 g herbatników
750 g serka ricotta lub mascarpone
660 ml śmietanki 30%
100 g wiórków kokosowych
4 łyżki cukru pudru
200 g białej czekolady

Przygotowanie:
Blachę o wymiarach 20x30 wykładamy warstwą herbatników. Następnie ubijamy około 500 ml śmietany na gęstą pianę. Do ubitej śmietany dodajemy porcjami serek ricotta, cały czas miksując. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Jak już się rozpuści, to dodajemy do niej pozostałą śmietanę. Mieszamy łyżką. Powinien powstać gęsty, jednolity sos. Czekoladę ściągamy z gazu i zostawiamy do wystudzenia na około 10 minut. Wracamy do naszej masy serowo-śmietanowej  - cały czas miksując, dodajemy sos czekoladowy. W kolejnym kroku wsypujemy wiórki kokosowe i cukier puder. W ten sposób otrzymujemy pyszny krem, 2/3 tego kremu wykładamy na warstwę herbatników i przykrywamy je następną warstwą ciastek. Na górną warstwę herbatników nakładamy pozostały krem, który posypujemy wiórkami kokosowymi. Blachę z ciastem wkładamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc, aby masa się stężała.

Po upływie tego czasu ciasto można śmiało jeść ;)



1 komentarz: