sobota, 7 stycznia 2017

Budyń jaglany

Nowy rok, nowe postanowienia. Najczęstszym postanowieniem wielu z nas jest "muszę schudnąć!", dlatego moją propozycją dla was jest budyń jaglany! Z samego rana jest to porządna dawka energii oraz witamin dla naszego organizmu ;) Wiadomo, każdy z nas rano potrzebuje porządnego kopa, więc takie śniadanie z pewnością szybko postawi was na nogi ;) Warto zwrócić uwagę, że taki posiłek jest syty i zaspokoi nasze poczucie głodu na dłuższy czas!

Składniki na budyń jaglany:

100 g kaszy jaglanej
2 szklanki mleka
2 łyżki miodu
1 banan
owoc granatu lub połowa średniego mango

Przygotowanie:
Kaszę dokładnie płuczemy pod bieżącą, zimną wodą. Następnie przekładamy ją do garnka i zalewamy szklanką mleka. Gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem do momentu, aż kasza wchłonie całe mleko (około 10-15 minut). Garnek ściągamy z ognia, dolewamy pozostałe mleko, dodajemy banana pokrojonego w mniejsze kawałki i blendujemy na jednolitą masę. Dodajemy 2 łyżki miodu i wszystko dokładnie mieszamy. Taka ilość składników wystarczy na dwie porcje (jak na zdjęciu). Przelewamy do szklanek i dodajemy pokrojone w kosteczkę mango lub pestki granatu. Oczywiście można użyć innych dodatków, jak np. dżem truskawkowy, czy też inne owoce np. kiwi.

1 komentarz: