sobota, 26 listopada 2016

Schab gotowany 10 minut - domowa wędlina!

W porannym programie telewizyjnym oglądałem jak się robi domowe wędliny i nie spodziewałem się, że to może być takie łatwe! Postanowiłem więc spróbować zrobić swoją wędlinę! Postawiłem na schab gotowany 10 minut! Okazało się, że mięso jest idealne w smaku i dokładnie pasuje do kanapek ;) Polecam każdemu spróbować!

Składniki na domową wędlinę:

1-1,5 kg schabu
2 litry wody
1/3 - 1/2 szklanki soli
1 łyżka cukru
1 łyżeczka pieprzu
5 ząbków czosnku
2 łyżki majonezu
2-3 liście laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego

Przygotowanie:
Do przygotowania schabu potrzebny jest duży garnek, do którego wlewamy wodę. Następnie do niego dodajemy pozostałe składniki, powstałą zalewę dokładnie mieszamy i wkładamy do niej schab (zalewy powinno być tyle, aby zakryć cały schab), który powinien w niej się marynować przez około 4 godziny. Następnie garnek z mięsem wkładamy na ogień i zagotowujemy. Gotujemy jeszcze przez 5 minut z zegarkiem w ręku. Po upływie tego czasu, garnek ściągamy z ognia i odstawiamy w chłodniejsze miejsce na całą noc (oczywiście mięso z zalewą). Następnego dnia powtarzamy czynność. Czyli wkładamy garnek na ogień, zagotowujemy i od momentu, aż całość zacznie się gotować to gotujemy jeszcze 5 minut. Garnek ściągamy z kuchenki i zostawiamy mięso w zalewie do ostudzenia. Jak już ostygnie, to mięso jest gotowe do zjedzenia. Idealnie pasuje do domowych kanapek. ;)

16 komentarzy:

  1. Takie mięsko jest przepyszne, potwierdzam Może być np pierś indycza, karkówka. http://hit2011.blox.pl/2012/03/MIESKO-5-MINUTOWE-ALE-2-DNIOWE.html . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak gotowalam i miesko w srodku bylo lekko surowe,wiec teraz bede gotowac nieco dluzej/2 x po 10 min/

      Usuń
    2. Tak potwierdzam 5 min za krotko .

      Usuń
  2. Mięso jest naprawdę przepyszne , wiem bo robię takie już od dwóch lat . Każde mięso jest wspaniałe a dla mnie najlepszy jest schab , mięciutki i wilgotny . Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. dzis gotuje schabik dam znac jaki wyszedl pachnie cudnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zalewa do mięsa powinna być najpierw zagotowana z przyprawami i ostudzona?

    OdpowiedzUsuń
  5. No niestety te 10 min gotowania nie wystarcza ( 2X5 min)schab był surowy.Dobrze,że sprawdziłam. Gotuję dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A liczyła Pani 5 minut od momentu, aż zalewa się zagotuje czy od momentu jak wstawiła Pani na ogień?

      Usuń
    2. Az zalewa sie zagotuje. Przekroiłam na pół i bylo w środku surowe. Pogotowała dłuzej o 20 min i wyszło super. Dziekuję za przepis :)

      Usuń
  6. Czy np.można użyć innego mięsa. Karczek, boczek lub szynka

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak przechować taki schab , w zamrażalniku ?
    Nie będzie potem za suchy ?

    OdpowiedzUsuń
  8. W zamrażarce nie przechowywałem, więc nie wiem jak to wygląda. Natomiast w lodówce trzymałem przez 4-5 dni, gdyż została już zjedzona ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mięso jest pyszne a zalewy można ugotować żurek..jest przepyszny,ja dodaję więcej czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  10. a po co ten majonez?mieso nim nasmarowacz czy co?ps jeszcze nie jadlem zurku robionego na majonezie

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak robiłam,ale przyprawami obtaczałam schab,wstawiałam do lodówki na całą noc a rano owijałam w pieluchę tetrową i wkładałam do garnka z wodą.Gotowałam 15 min.z jednej strony po tym czasie przekładałam na drugą stronę.A potem studziłam całość i na kanapki lub na gorąco na obiad

    OdpowiedzUsuń