poniedziałek, 14 listopada 2016

Kotlety rybne

Jeśli już znudziły wam się tradycyjne mielone kotlety z wieprzowiny to mam dla was wspaniałą alternatywę jaką są kotlety rybne! W dodatku, warto mieć na uwadze, że ryby są bardzo zdrowe i wskazane jest by jeść je 2 razy w tygodniu (w szczególności mowa tutaj o tłustych rybach zawierających zdrowe kwasy omega 3). W moim przypadku użyłem filet z dorsza, z którego ściągnąłem oczywiście skórę. Może to być również inna ryba z białym mięsem. Idealnie komponuje się z frytkami i surówką ;) Po prostu smaczny obiad w środku tygodnia ;)

Składniki na kotlety rybne:
1 kg filetów z dorsza (lub inna ryba z białym mięsem)
1 duża cebula

3 ząbki czosnku
1 czerstwa bułka
bułka tarta
2 jajka
sól, pieprz, przyprawa do ryb

Przygotowanie:
Filety dokładnie myjemy i osuszamy papierowymi ręcznikami. Ściągamy skórę i mielimy na maszynce do mielenia mięsa. Następnie przez maszynkę przepuszczamy również cebulę oraz czosnek. Zmielone mięso z warzywami dokładnie mieszamy. Dodajemy jajko oraz namoczoną, czerstwą bułkę. Mieszamy, by całość tworzyła jednolitą masę. Doprawiamy przyprawami i formujemy kotleciki, które następnie obtaczamy w jajku i bułce tartej. Tak przygotowane klopsy smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron aż się zarumienią. Ja swoje klopsy zjadłem z frytkami oraz pyszną sałatką z kapustą i warzywami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz