sobota, 24 września 2016

Jabłecznik

Już powoli dojrzewają jesienne jabłka, które idealnie nadają się właśnie do takich wypieków, gdyż są odpowiednio twarde i kwaśne. Do przygotowania tego ciasta nie użyłem standardowych składników takich jak olej czy margaryna, zupełnie je pominąłem, a i tak mój jabłecznik jest puszysty ;)

Składniki na jabłecznik:
1 kg kwaśnych jabłek
1,5 szklanki mąki
1,5 szklanki cukru
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier puder do posypania

Przygotowanie:
Tortownicę smarujemy masłem, a następnie wysypujemy bułka tartą. Jabłka obieramy i kroimy w plasterki.

Napełniamy nimi wcześniej przygotowaną tortownicę. Jajka ucieramy z cukrem w osobnej misce, do momentu uzyskania jednolitej masy. Następnie dodajemy przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia. Dalej mieszamy do momentu, gdy ciasto będzie jednolite i bez grudek. Następnie wylewamy je na jabłka w tortownicy. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 60 minut. Dla dekoracji, upieczone ciasto z wierzchu można posypać cukrem pudrem ;)

1 komentarz:

  1. Kocham jabłeczniki. Twój przepis na pewno wypróbuję. Zapraszam na mojego bloga kulinarnego. :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń