Pikantne ogórki z chilli

Sezon na ogórki trwa, więc czas rozpocząć produkcję domowych przetworów. Trzeba uzupełnić spiżarnię na zimę! Przepis na pikantne ogórki chilli poznałam właściwie dość niedawno, od mojej mamy, ona z kolei od cioci. Postanowiła zrobić kilka słoików na próbę i okazał się to strzał w dziesiątkę! Ja osobiście je uwielbiam, to mój faworyt wśród ogórkowych przetworów :) Są chrupiące, lekko ostre, dla mnie idealne! Nadają się zarówno na przekąskę jak i dodatek do obiadu. Poniżej przepis oraz wykonanie. 

Składniki na zalewę:
łyżka soli
2 łyżki chilli
1 i 1/2 szklanki octu
8 łyżek oleju

1 szklanka cukru
3 szklanki wody

około 2 kg ogórków

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na zalewę wrzucić do garnka i zagotować. Zalewę zostawić do przestudzenia. Ogórki porządnie umyć, a następnie pokroić w ćwiartki. W międzyczasie przygotować słoiki - umyć i wyparzyć. Następnie do każdego słoika powkładać ciasno ogórki i zalać zimną zalewą, zakręcić wieczka. Tak przygotowane słoiki z ogórkami chilli należy pasteryzować przez 4 minuty. I gotowe! Idealnie pasują do gotowanych ziemniaków, frytek lub po prostu jako wieczorna przekąska zamiast tłustych chipsów! Smacznego!

Komentarze